4MAYO – Primii pași înainte de angajare

2020-10-07T22:38:50+00:00

Recent am început să colaborăm cu echipa 4MAYO, iar astăzi aceștia au scris un articol pentru blog-ul nostru despre câteva lucruri de avut în vedere înainte să începi un proces de angajare. Îi lăsăm pe ei să va povestească mai multe.

Salutare,

Noi suntem 4MAYO, o platformă de dezvoltare pentru tinerii dornici să înceapă o carieră în domeniul IT, iar de 5 luni creăm conținut video și articole despre diferite subiecte. Cum în domeniul IT sunt importante atât hard skill-urile, cât și soft skill-urile, pe site-ul nostru, la secțiunea conținut, vei găsi informații diverse de la articole precum experiența diferitelor job-uri pe care poți să le ai în domeniul IT, sfaturi pentru angajare, informații despre ciclul de master în diferite țări din Europa, până la articole recreative precum informații despre sistemul DISC, 6 Javascript WTFs și multe altele.

În acest articol ne vom concentra atenția pe 3 articole pe care noi le-am scris pentru tine și care credem că te vor ajuta atunci când vei fi în căutarea primului loc de muncă sau a unui nou loc de muncă. Înainte de toate, atunci când ești în căutarea unui job și nu știi de unde să începi ar fi bine să cunoști pașii pe care ar trebui să-i urmezi. După ce citești acest articol o să vezi că următorul pas este să ai un CV bine pus la punct, întrucât acesta reprezintă prima interacțiune a angajatorului cu tine. Un al treilea aspect cel puțin la fel de important precum CV-ul, îl reprezintă profilul de LinkedIn, platforma unde nu numai că poți găsi job-urile disponibile pe piață, dar și platforma unde angajatorii te pot găsi pe tine dacă profilul tău conține toate informațiile necesare pentru a le atrage atenția.

  1. Primii pași pentru angajare

Primul pas este să cauți locul de muncă dorit, iar cele mai bune mijloace prin care poți face asta sunt: LinkedIn, PCR (prieteni, cunoștințe, relații) și site-urile companiilor.

LinkedIn-ul este foarte folosit de către angajatori deoarece majoritatea companiilor își postează ofertele de job aici pe care le actualizează constant, iar în funcție de profilul creat, aplicația îți va trimite anumite sugestii de joburi potrivite pentru tine. Dacă ai prieteni care lucrează într-un anumită companie la care ai vrea să aplici pentru o poziție, poți afla cu ușurință informații esențiale precum de mediul de lucru, media de vârstă a echipei, flexibilitatea programului și, cel mai important, ai putea primi o recomandare. De asemenea, poți găsi pozițiile deschise de o anumită companie direct pe site-ul acesteia, astfel având contact direct cu angajatorul fără o altă platformă intermediară.

După ce ai aplicat pentru o anumită poziție, va urma evident interviul. Întreg procesul de recrutare poate să difere de la o companie la alta, dar majoritatea respectă un anumit șablon: interviul HR, interviul tehnic și partea de negociere. Interviul HR are mai mult rol de cunoaștere, sunt întrebări referitoare la experiența ta, principalul scop fiind ca angajatorul să se asigure că poți interacționa cu alte persoane fără probleme. Interviul tehnic poate avea mai multe forme de la o discuție telefonică sau un test tehnic până la o discuție cu managerul de echipă în care acesta îți pune întrebări tehnice.

Aceasta este o mică parte din proces, găsești informațiile complete și detaliate despre toți pașii în articolul de pe site “Primii pași pentru angajare”.

  1. Sfaturi pentru un CV de succes

Indiferent de jobul pentru care ai ales să aplici, primul pas pe care trebuie să-l îndeplinești în procesul de recrutare este trimiterea CV-ului. Această etapă este și una foarte importantă, pentru că reprezintă primul criteriu de selecție a aplicanților. Înainte de a începe să pui informațiile despre tine și experiența ta, va trebui să ai un template pentru CV în care să aranjezi informația. Un alt aspect la care trebuie să fii atent este structura pe care CV-ul tău o va avea.

Template-urile de CV pe care noi le recomandăm sunt cele de pe site-uri dedicate sau template-urile făcute în Photoshop și Illustrator. Un template oferit de un site dedicat precum canva este cea mai potrivită variantă pentru majoritatea aplicanților, pentru că oferă o gamă foarte variată de modele, cu multe posibilități de customizare, ce pot fi editate și completate cu ușurință. Dacă ai cunoștințe de editare grafică, un template făcut în Photoshop sau Illustrator îți va oferi posibilitatea de să-ți personalizezi întru totul aspectul CV-ului, ceea ce poate duce la un feedback mai bun al angajatorului pentru atenția la detaliu.

După ce ți-ai ales template-ul pe care CV-ul tău îl va avea, va trebui să introduci și informația despre tine și experiența ta. Structura pe care noi o recomandăm pentru CV este formată din opt părți. CV-ul tău ar trebui să înceapă cu informațiile generale precum nume, poză și date de contact. De asemenea angajatorul este interesat de experiența profesională, educație, skill-uri și limbi străine pe care le cunoști. Menționarea certificărilor pe care le deții, a proiectelor individuale și a hobby-urilor poate reprezenta un avantaj.

Mai sus este doar un rezumat a lucrurilor pe care noi le recomandăm în realizarea unui CV care să atragă atenția angajatorilor. Pentru a afla în detaliu sfaturile pe care noi le avem pentru tine intră pe articolul nostru “Sfaturi pentru un CV de succes”.

  1. Profilul de LinkediIn – Noul CV

LinkedIn, spre deosebire de celelalte platforme din sfera de social media, este orientat spre mediul profesional. În ultimii ani, din ce în ce mai multe companii, fie acestea multinaționale sau start-up-uri, s-au îndreptat spre LinkedIn pentru a își extinde mediul de business.

Înainte de a putea utiliza platforma LinkedIn, este nevoie de crearea profilului personal, care spre deosebire de profilul de Facebook, trebuie creat într-o manieră profesională. Pentru multe companii care recrutează prin intermediul acestei platforme, profilul de LinkedIn poate ține locul CV-ului. În continuare îți vom prezenta o serie de sfaturi despre ce ar trebui să incluzi în cadrul fiecărei secțiuni a profilului tău.

Prima secțiune este cea de introducere fiind reprezentată de nume și fotografia de profil. A doua secțiune este reprezentată de titlu și descriere, descrierea fiind prima informație nouă pe care o vede o altă persoană în momentul accesării profilului tău. Cea de-a treia secțiune este legată de activitatea ta profesională. O poză de profil care denotă profesionalism, o descriere reprezentativă despre tine și istoricul tău, dar mai ales o bună structurare a informațiilor legate de activitatea ta profesională vor atrage cu siguranță interesul potențialilor angajatori.

Pentru a afla structura exactă a informațiilor pe care companiile le caută într-un profil de LinkedIn citește articolul nostru “Profilul de LinkedIn – noul CV”.

În încheiere, pentru a fi mai aproape de jobul dorit, trebuie să cunoști modurile prin care poți căuta și pașii pe care trebuie să-i urmezi, să ai un CV bine pus la punct și un profil de LinkedIn care să evidențieze în detaliu activitatea și experiența ta profesională. Dacă ai întrebări pentru noi sau vrei să ne transmiți ceva ne găsești pe Instagram, Facebook, LinkedIn și Youtube.