Ghidul Ciberbobocului

Nora Chiriță
1. Care considerați că sunt avantajele unui student din CSIE? Un student la CSIE are un avantaj unic: învață să gândească holistic, folosind atât instrumente cantitative, cât și tehnologii software. Această abordare îi oferă o perspectivă integrată asupra realităților economice și îl pregătește pentru domenii de vârf, unde înțelegerea mecanismelor economice, modelarea, digitalizarea și capacitatea de a găsi soluții inovative devin competențe esențiale.
2. Din experiența dumneavoastră, câți studenți profesează în domeniu și care este reputația acestora pe piața muncii? Absolvenții CSIE activează în domenii direct corelate: consultanță, analiză de business, banking, business intelligence, audit, modelare, managementul riscului, analiză de date, logistică, cercetare, programare, web development, e-business, dezvoltare de aplicații, e-business, proiectare, administrare a bazelor de date etc. Reputația lor este foarte bună, fiind percepuți ca profesioniști ce combină precizia analitică și competențele IT de business cu înțelegerea proceselor economice.
3. Ce calități considerați necesare unui profesor pentru a inspira și motiva studenții? Un profesor de la CSIE, în primul rând, trebuie să fie empatic și deschis față de student. În plus, trebuie să știe să transmită studenților curiozitatea și pasiunea de a învăța, a analiza și a rezolva problemele complexe.
4. Ce sfaturi aveți pentru viitorii studenți? Să privească studiile nu doar ca pe un parcurs academic, ci ca pe o pregătire pentru cariera profesională. Să combine teoria cu practica, să își dezvolte abilități de analiză și modelare avansate, dar și competențe de comunicare și gândire critică. În același timp, să fie prezenți la cursuri și seminare, să se implice în organizații și proiecte studențești, să își facă prieteni și să profite de oportunitățile academice și culturale oferite de facultate. Bine ați venit, dragi boboci!
Bogdan Iancu
1. Din experiența dumneavoastră, câți studenți profesează în domeniu și care este reputația acestora pe piața muncii? De-a lungul carierei mele didactice, dar și a celei de programator, am întâlnit studenți de la toate facultățile de profil din București și chiar din țară. Pot spune că o mare parte dintre ei erau specialiști foarte buni, indiferent de facultatea pe care o absolviseră. Ca să fac totuși o comparație, față de studenții de la Politehnica București (Facultatea de Automatică și Calculatoare) și Universitatea din București (Facultatea de Matematică-Informatică), studenții CSIE sunt mult mai angrenați în concret. Pot transpune cu o mai mare ușurință în cod concepte de business și nu au nevoie de programe de formare suplimentare pentru a înțelege logica afacerii companiei pentru care lucrează.
2. Ce calități considerați necesare unui profesor pentru a inspira și motiva studenții? Ignorând ultimii 2 ani, în care perspectivele economice și cele date de dezvoltarea algoritmilor de inteligență artificială au schimbat puțin piața muncii, din experiența mea o mare parte dintre absolvenți (aș îndrăzni să spun peste 70%) profesează în domeniu. Companiile IT nu fac diferențe (și asta se poate vedea cu ușurință pe platformele de recrutare) între absolvenții de Politehnica, Unibuc sau CSIE. Contează mai mult abilitățile practice dobândite de-a lungul facultății decât facultatea absolvită, atâta vreme cât este de profil. Cred că după ce bula AI se va sparge, companiile vor căuta din nou juniori în număr din ce în ce mai mare. Nu poți deveni programator senior dacă nu ai fost prima dată junior.
3. Ce sfaturi aveți pentru viitorii studenți? Un profesor care inspiră trebuie să fie în primul rând un bun profesionist. Altfel se leagă ideile și conceptele atunci când ai văzut la firul ierbii cum se întâmplă lucrurile într-o companie mare. În al doilea rând, trebuie să fie capabil să se pună în locul studenților și să explice conceptele, indiferent de cât de complexe sunt, pe înțelesul lor. Cred că cele două, inspirația și motivația, sunt strâns legate. Atunci când un profesor te inspiră, prin ceea ce spune sau prin puterea exemplului, te simți și motivat să înțelegi acea disciplină și să pui în practică conceptele studiate. Se spune că cel mai bun sfat este să nu dai sfaturi. E dificil să dau sfaturi valabile pentru cele câteva sute de studenți care vor citi aceste rânduri. Pot spune totuși ce sfaturi mi-aș da mie dacă aș avea iar 19 ani și m-aș întoarce pe băncile facultății: să fiu mai dezinvolt și să adresez mai multe întrebări atunci când nu îmi e clar un concept, indiferent de ce cred ceilalți (după ce trec anii, cu greu îți mai amintești colegii, darămite ce credeau despre tine); să gestionez mai bine multitudinea de timp liber pe care îl aveam (cu toate că și atunci credeam că sunt ocupat - nu eram) și să fi avut mai mult spirit antreprenorial (e adevărat că în acei ani nu prea se vorbea atât de mult despre antreprenoriat și start-upuri). Eu am absolvit programul de licență în anul 2010 când criza economică făcuse ravagii în sectorul IT din România (o situație similară cumva cu cea de acum). Dar pentru că eram sigur pe cunoștințele mele și pentru că am avut răbdare, m-am angajat destul de repede în domeniu.
Iliana Caragea
1. Care considerați că sunt avantajele unui student din CSIE? Competențe digitale și analitice Super-puteri pe plan profesional Interdisciplinaritate (economie + IT) Experiențe practice și networking
2. Câți profesează în domeniu și ce reputație au? Statisticile de aici https://angajabilitate.uefiscdi.ro/ oferă o imagine de ansamblu privind integrarea pe piața muncii, respectiv percepția față de absolvenții programelor din cadrul facultății noastre.
3. Ce calități considerați necesare unui profesor pentru a inspira și motiva studenții? Pasiune, claritate, aplicabilitate, empatie, dedicare și un pic de umor (un pic mai mult), însă, cel mai important cred că un profesor trebuie să fie acolo pentru studenți, să îi motiveze și să îi determine să devină cea mai bună versiune a lor.
4. Ce sfaturi aveți pentru viitorii studenți? Fiți: Curioși. Nu vă limitați doar la disciplinele obligatorii. How will you know if never try? (voluntariat, practică, cursuri, concursuri, orice) Studenți. Cu energia de acum nu o să vă mai întâlniți și vă implor să profitați de acești ani din plin (în limite rezonabile, evident). Implicați, pentru că știu că nu conștientizați în acest moment, dar în funcție de gradul vostru de implicare în anumite contexte, în timp, veți vedea rezultatele nu doar pe plan profesional, ci și personal. (faceți sport, hidratați-vă și lăsați dulciurile) Empatici. Printre atâtea linii de cod și erori nu trebuie să uitați că trebuie să fiți oameni. Din când în când priviți în jur și fiți mâna invizibilă care alină nu doar erorile, ci și inimile celor din jur. A da. Era să uit. Primul semestru e mai greu, pentru că aceasta e magia studentCSIEi. Nu vă lăsați descurajați și fiți încrezători în propriile forțe ( a se citi gaslight yourself).
VASILIU Alexandru Mihai
1. Din experiența dumneavoastră, câți studenți profesează în domeniu și care este reputația acestora pe piața muncii? Personal, nu am și nu am studiat statistici, dar o parte însemnată a studenților care fac stagiul de practică între anii 3 și 4 (în cazul Politehnicii) rămîn angajați în companiile la care au practicat. Alții se angajează full-time după finalizarea licenței, pe timpul masterului, unde orarul și gradul de încărcare al facultății permite mai mult acest lucru. În general studenții sînt căutați de companii și, indiferent de salariul oferit, aceasta reprezintă o oportunitate bună pentru a vedea cerințele reale ale unei companii și a se familiariza cu proiectele oferite, astfel că studenții își pot da mai repede seama pe ce sub-domeniu se potrivesc să profeseze.
2. Ce calități considerați necesare unui profesor pentru a inspira și motiva studenții? Profesorii trebuie să prezinte noțiunile într-un mod interactiv și să vină mereu cu noutăți din materia pe care o prezintă. Slide-urile trebuie să fie actualizate întotdeauna „ieri”, să fie concise și să prezinte diagrame sau ilustrații ușor de reținut. Trebuie să ajute studenții să învețe să cerceteze și să nu le prezinte noțiuni pe care studenții trebuie să le învețe fără să le gîndească. Și eu cînd eram student, mi se păreau plictisitoare cursurile sau seminariile în care totul era monoton, nu mi se oferea nicio aplicabilitate practică la ce mi se prezenta, chiar dacă acestea existau. Consider că studenții devin mult mai atrași de materie dacă li se prezintă lucruri la zi și prezentarea le oferă posibilitatea să intervină în tragerea concluziilor, să se simtă partea a materiei. Dacă profesorul reușește să facă asta, cred că poate fi văzut ca un aliat al studentului, cu care aceștia să comunice fără reținere, și nu un adversar.
3. Ce sfaturi aveți pentru viitorii studenți? Din moment ce au ales această facultate, înseamnă că studenții au deja o înclinație spre partea puțin mai tehnică și logică. Prin urmare, trebuie să meargă mereu pe principiul „crede, dar cercetează”. Nu trebuie să ia nimic de-a gata, orice informație ajunge la ei, trebuie să fie analizată, pentru că doar așa cunoștințele se pot fixa mai bine. Un lucru luat de-a gata, a doua zi este uitat, nu mai are sens, pe cînd dacă prin convingerea personală se ajunge la o concluzie care se potrivește cu ceea ce li s-a dat, acel lucru va rămîne pentru mulți ani în mintea lui. Știu că școala nu i-a învățat acest lucru, dar cercetarea trebuie să se facă întotdeauna prin studierea mai multor surse de informații și judecarea cu propria minte, dar lăsînd mereu deschisă portița că există posibilitatea ca în viitor, concluzia să se dovedească a fi alta. Facultatea trebuie să fie privită ca total altceva față de școală și liceu, un drum în care nu există adevăr absolut, ci doar dovezi și argumente. ai bună versiune a lor.

Emilia Pilcu

  1. Ce specializare ați urmat și cum v-a influențat aceasta dezvoltarea profesională și personală?

 

Am urmat specializarea Informatica Economica in cadrul CSIE. Cadrul academic m-a ajutat să am o perspectivă amplă asupra domeniului economico-tehnologic, dezvoltându-mi abilitățile de analiză și rezolvare a problemelor. Profesional, m-a pregătit pentru o varietate de roluri în industria IT, iar personal, m-a motivat să fiu mereu în pas cu noile tehnologii și să găsesc soluții inovatoare.

 

  1. Cărui profil de student i-ați recomanda facultatea CSIE?

 

Facultatea CSIE e potrivită studenților curioși, pasionați de tehnologie, matematică și inovare, celor dornici sa exploreze și să înțeleagă mecanismele din spatele acestui domeniu dinamic. Recomand această facultate celor interesați de dezvoltarea software, inteligența artificială sau securitatea cibernetică. 

 

  1. Din experiența dumneavoastră, ce reputație au absolvenții CSIE pe piața muncii? Considerați că le este ușor să obțină un loc de muncă?

 

Absolvenții CSIE beneficiază de o reputație solidă pe piața muncii, datorită pregătirii lor academice de înalt nivel și a aptitudinilor practice dobândite în timpul studiilor. Aceștia sunt căutați în diverse industrii, precum IT, finanțe sau cercetare, și au acces la oportunități profesionale variate și competitive.

Modal Header Content
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipis elit, sed do eiusmod tempor incidid ut labore et dolore magna aliqua. Ut enim ad minim veniam, quis nostrud exercitati ulla laboris nisi ut aliquip ex ea commodo consequat. Duis aute irure dolor in repre in voluptate velit esse cillum dolore eu.