Top 10 cărți pentru debutul în antreprenoriat

Antreprenoriatul este una dintre cele mai căutate ramuri ale momentului. Tot mai mulți tineri sunt dornici de a experimenta ceea ce presupune a fi un antreprenor și consideră că vocația lor este în acest domeniu.

Înainte de a ne arunca în necunoscut, trebuie sa fim atenți și pregătiți, căci această lume este una foarte instabilă și schimbătoare, și de unde altundeva să ne luăm informațiile, dacă nu din cărțile de specialitate?

  1. DE LA IDEE LA BANI- de Napoleon Hill

De la idee la bani este cea mai cunoscută lucrare a lui Napoleon Hill și, totodată, una dintre cele mai bine vândute cărți din toate timpurile. Expunând, în esență, 13 pași către îmbogățire, autorul mizează în primul rând pe cultivarea unei conștiințe a banilor, a unei filozofii privind succesul și îmbogățirea. Henry Ford, John D. Rockefeller, Theodore Roosevelt, William Jennings Bryan, Clarence Darrow, Alexander Graham Bell, William Howard Taft sunt numai câțiva dintre oamenii care au cunoscut succesul prin aplicarea principiilor din această carte. Scrisă la imboldul lui Andrew Carnegie și tradusă în nenumărate limbi, De la idee la bani a devenit, cu timpul, o lucrare de căpătâi a literaturii motivaționale. Este o „carte de vizită“ pentru fiecare om care a ajuns pe culmile gloriei după ce a pus în practică sfaturile din paginile ei. De la idee la bani a schimbat destinul multor femei, bărbați și tineri din întreaga lume, ajutându-i să devină lideri în domenii din cele mai diverse: afaceri, guvern sau organizații civice.

  1. REWORK- de David Heinemeier Hansson, Jason Fried.

Rework dezvăluie o modalitate mai bună și mai ușoară de a reuși în afaceri. Citește-o și vei afla de ce planurile sunt dăunatoare, de fapt, de ce nu ai nevoie de investitori externi și de ce e mai bine sa ignori concurența. Adevărul este că ai nevoie de mai puțin decât crezi. Nu e nevoie să fii obsedat de munca. Nu ai nevoie de mulți angajați. Nu e nevoie să-ți irosești timpul cu hârțogăraia sau cu sedințele. Nici măcar de birou nu ai nevoie. Toate acestea sunt doar scuze. În realitate, ai nevoie să nu mai dai din gura și să începi să muncești. Aceasta carte îți arată cum anume. Vei învăța cum să fii mai productiv, cum să ai parte de expunere fără să-ți dai gata economiile și vei găsi mii de alte idei surprinzătoare, care te vor inspira și te vor provoca.

  1. CONSILIERUL DE ÎNCREDERE-  de David H. Maister, Charles H. Green şi Robert M. Galford

În aceste vremuri ale vitezei, ale rețelelor și ale schimbărilor majore, furnizorii de servicii trebuie să își actualizeze permanent cunoștintele profesionale și expertiza. Dar acest efort nu este suficient pentru a avea succes. Secretul succesului este capacitatea de a câștiga încrederea clienților. Cum să te transformi dintr-un foarte bun specialist într-un consilier de încredere? Autorii vă pun la dispoziție metodele prin care puteți pătrunde în cercul încrederii. Ei demontează procesul câștigării încrederii, analizează fiecare parte componentă și apoi le pun la loc oferind un model practic și verificat. Totul se bazează pe povestiri, experiență personală, exemple clare.

  1. BUSINESS MODEL GENERATION: A HANDBOOK FOR VISIONARIES, GAME CHANGERS, AND CHALLENGERS- de Osterwalder Alexander , Peigner Yves

Business Model Generation de Alexander Osterwalder – este o carte despre modelele de business ale viitorului, reprezintă o sinteză a sute de răspunsuri din partea consultanților pe planuri de afaceri din toată lumea.

  1. EXCELENȚA ÎN AFACERI-de Jim Collins

În anul publicării sale Excelența în afaceri a fost desemnată de Business Week printre primele 10 cărți de afaceri din SUA, apoi s-a menținut ani de zile în topul New York Times al celor mai bine vândute cărți de non-ficțiune. Editura Harper-Collins, care a publicat ediția americană a cărții, o nominalizează și astăzi printre lucrările sale economice cu un imens succes. Iar USA Today o includea în 2005 printre titlurile care înregistraseră cele mai mari vânzări. În 2006, Wall Street Journal a cotat cartea de față printre primele 10 din domeniu. În fine, la data publicării prezentei ediții în limba română, lucrarea se afla printre primele 10 cărți de afaceri și investiții comercializate prin Internet.

  1. CUM SĂ DEVII ANTREPRENOR. DEZVOLTĂ-ȚI PROPRIA AFACERE-Larry C. Farrel
Antreprenoriatul este cea mai sigură cale de a prospera într-o lume nesigură, în continuă schimbare. Reducerea numărului locurilor de muncă este doar una dintre consecințele crizelor economice și, adesea, oameni care nu planificaseră niciodată să ajungă antreprenori aleg această soluție pentru a depăși situația de criză.

  1. CUM SĂ FACI AVERE- de Donald Trump

Cărțile Școlii de Business Donald Trump sunt abecedare practice și simple despre elementele de bază ale afacerilor în stilul Trump – de succes. Fiecare carte este scrisă de experți renumiți în domeniu și include și sfaturile lui Trump.

  1. GHID PRACTIC PENTRU ANTREPRENORI-de Daniela Cretu, Felix-Silviu Daniliuc

Prima carte despre antreprenoriat scrisă colectiv de oameni de afaceri din Romania, membri ai comunității Romanian Business Leaders. Ghidul este un instrument de lucru pentru antreprenorii aspiranți, o colecție de sfaturi antreprenoriale menite să încurajeze și să inspire oamenii cu idei să treacă la actiune și să le concretizeze. Ghidul Practic pentru Antreprenori este construit pe baza experienței directe a 8 antreprenori și sefi de companii din România, rezultatul unuia dintre proiectele generate la prima ediție a Romanian Business Leaders Summit, din februarie 2012.

  1. ÎNTREBĂRILE SUNT, DE FAPT, RĂSPUNSURI- de Allan Pease

Prezintă tehnicile uluitoare prin care puteți deveni agent de vânzări. Metodele pe care vi le propune sunt dovedite practic și aveți șanse mari de a reuși și puteți să vă valorificați, în același timp, și imaginea personală.

  1. ANTREPRENORIAT. DRUMUL DE LA IDEI CĂTRE OPORTUNITĂȚI ȘI SUCCES ÎN AFACERI-de Marius Ghenea

„Este un proiect de suflet mai vechi al meu, pe care mă bucur să reușesc să îl finalizez acum. Informațiile din carte sunt, cred eu, utile pentru orice antreprenor, dar și pentru cei care se gândesc să urmeze în viitor aceasta cale sau chiar pentru cei care nu sunt antreprenori, dar sunt implicați în orice alt mod în activitățile antreprenoriale din România. Documentarea pentru carte a implicat atât cursurile de entrepreneurship pe care le predau la școli de business executive MBA (CEU Business School și acum la Maastricht School of Management), cât și experiența acumulată în Arena Leilor sau mai recent în School for startups, dar mai ales experiența din ultimii aproape 20 ani de activitate antreprenorială personală.” (Marius Ghenea)

 

                                    Ecaterina Ilincăi

You may also like...