SiSC a luat aurul la Yachting!

Campionatul Naţional Universitar de Yachting 2011, Constanţa, Ediţia 1

Ce au in comun studenţii de la studii economice, medicină, construcţii, biologie, marină, psihologie, arhitectură si horticultură? În mod normal nu au nimic in comun, dar intre 17 si 24 iulie au impărtăşit aceeaşi pasiune pe malul mării, la Baza Nautică a Universităţii Maritime Constanţa.

Într-o perioadă in care castigurile financiare sunt singurul resort care mobilizează oamenii să organizeze un eveniment, o echipă de studenţi si profesori din Constanţa au mers impotriva acestui curent ,organizând prima ediţie a Campionatului Naţional Universitar de Yachting. Pasiunea si gândirea deschisă, spre viitor, i-a determinat pe aceşti oameni remarcabili să facă sportul cu vele accesibil si studenţilor care nu studiază la universităţi de profil. Aşa am avut ocazia să pătrund in lumea bărcilor cu vele.

Jurnal de bord:

Am ajuns la Constanţa într-o duminică însorită de iulie, cu gândul că o să-mi petrec alături de colegii de asociaţie o săptamână frumoasă la malul mării. Acceptasem să participam la un campionat de yachting, despre care nu ştiam prea multe, dar bănuiam că participarea noastra va consta in aruncatul cu …..privirea la iahturi.

Luni, in prima zi, am făcut cunostinţă cu Baza Nautică a Universităţii Maritime Constanţa (UMC) si am avut parte de o palpitantă introducere in tainele yachting-ului, atât la nivel teoretic , cât şi la nivel practic. Domnul profesor Alexandru Micu ne-a povestit timp de 2 ore noţiunile de bază ce ţin de bărcile cu vele. Apoi studenţii de la UMC ne-au prezentat bărcile Ypton 22 şi Lacul Siutghiol, într- o plimbare care ne-a făcut inima să bată foarte tare, de frică şi de incântare.

După ce ne-am tras sufletul câteva ore in cămin, ne-am întors la Baza Nautică pentru o seara studenţească, prilej de a socializa cu echipaje de studenţi venite din Bucureşti, Cluj, Galaţi, Timişoara si Constanţa. A fost o seară pe cinste şi s-a continuat cu o altă zi de teorie şi practică. Aşa ne-am petrecut primele 5 zile la malul mării.

Dimineaţa participam la cursuri teoretice, la prânz experimentam ce am învaţat pe frumoasele bărci cu vele si seara ….socializăm. Mă consider norocoasa pentru că am avut ocazia să fiu iniţiată în tainele acestui sport extrem de complex, elegant si rafinat, care solicită foarte mult gândirea, creativitatea si orientarea, un sport de echipă care nu se compara cu niciun alt sport practicat pe uscat.

Primele 5 zile au fost grozave, am format prietenii atât în cadrul echipajului, cât şi în cadrul întregului grup de studenţi care au participat la acest campionat până când……sâmbătă dimineaţă ne-am trezit singuri in larg, concurând contra celor care până atunci ne erau foarte buni prieteni.

Fără însoţitor care să ne spună ce şi cum să facem, pe un lac destul de agitat şi un vânt care ne flutură velele, după ce ne-am panicat preţ de câteva minute, ne-am dat seama că nu avem altceva de făcut decât să ne concentrăm, să lucrăm ca o echipă şi să dăm tot ce avem noi mai bun. Atenţie, sincronizare şi foarte multă comunicare. Aşa am reusit sa câştigăm atât prima cursă, cât şi increderea in propriile noastre forţe.

De fiecare dată când mă urcam in barcă şi plecam în larg, aveam un gol în stomac. Fiind parte dintr-un echipaj de incepători, yachtingul mă scotea din zona mea de confort şi mă arunca intr-o zonă a competiţiei, în care nu muşchii, ci psihicul făcea barca să plutească rapid, obstacol după obstacol.
Nimic nu a fost mai important ca spiritul de echipă. În doar cateva zile am consolidat o echipă responsabilă, în care fiecare membru işi cunoştea bine rolul şi era conştient de efectul de domino pe care l-ar putea avea orice greşeală de-a sa. Iată cum am reuşit să navigăm în clasament şi să ne oprim doar la locul 1.

Dacă e să mă întrebi cine a câştigat, ţi-aş spune ca premiul s-a acordat tuturor celor 32 de participanţi, care au plecat de la Constanţa imbogăţiţi cu tainele unui sport cu totul şi cu totul special. Pentru unii o să ramână o experienţa de-o vara, în timp ce pentru alţii yachtingul a deschis noi orizonturi, însorite şi pline de neprevăzut.

Dacă e să mă intrebi ce echipaj merita cele mai multe laude, răspunsul e foarte simplu. Echipajul format din studenţii de la UMC, care şi-au pus la bătaie o săptămână din vacanţă, multă răbdare, mulţi nervi întinşi la maximum, ore întregi petrecute în soare şi vânt, toate acestea pentru a ne ajuta pe noi, studenţi din toată ţara, să facem cunoştinţă cu un sport minunat.

În faţa studenţilor de la UMC si a domnului profesor Alexandru Micu, mă înclin!