Conferința Semestrială a Studenților: problemele dezbătute

Miercuri, 9 Decembrie 2015, reprezentanții studenților din ASE au organizat în Aula Magna Conferința Semestrială Studenţilor. La ea au participat atât ei, cât și conducerea Academiei, în frunte cu rectorul universității Prof. univ. dr. Pavel Nastase și, nu în ultimul rând, un număr mare de studenți dornici de a dezbate problemele cu care se confrunta. Printre aceștia, s-au aflat și numeroși membri SiSC, arătând încă o dată determinarea de care dau dovadă când vine vorba de reprezentarea facultății noastre.

Prima problemă discutată a fost lipsa suporturilor de curs din cadrul a numeroase materii, dar și refuzul profesorilor de a le publica pe platforma online a ASE-ului. Conducerea a promis atât obligarea tuturor profesorilor, indiferent de facultate, de a trimite sau în cazul inexistenței acestora, de a crea, suporturi de curs ce vor putea fi accesate de studenți în orice clipă, dar și punerea pe site a tuturor manualelor pentru ca studenții să nu mai fie obligați în a le cumpăra. De asemenea, s-a recomandat și publicarea materialelor necesare la cursuri cu cel puțin o săptămână înainte de ziua în care vor fi folosite.

Tot legat de platforma online a Academiei, s-a mai discutat și despre deblocarea paginilor personale pe parcursul sesiunilor, mulți studenți reclamând faptul că nu își pot afla rezultatele examenelor.

Un alt topic intens dezbătut a fost lipsa unui program avantajos al secretariatului pentru studenții de la Master și ID. S-a propus adăugarea unor zile suplimentare de lucru cu publicul, dar și mărirea programului până la orele 20:00. Nici studenții de la licență nu au părut multumiți de felul în care aceștia sunt gestionați de secretariatele facultăților de proveniență, de aceea am fost rugați să mergem atât pentru reclamații,cât și pentru aflarea orarelor de funcționare la sala 0022 din cadrul clădirii Ion Angelescu. Totodată, a fost recomandată utilizarea emailului pentru întrebări și cereri de adeverințe, acestea urmând să fie ridicate direct de la secretariat. Pentru CSIE, adresa de mail de contact este decanat@csie.ase.ro.

Curriculumul învechit a fost o altă problemă discutată în cadrul conferinței. Studenții Ciberneticii s-au plâns de reluarea unor materii precum Baze de Date din cadrul anilor de licență și pe parcursul primilor doi ani de masterat.
Teoria multă ce acaparează aproape total timpul destinat practicii a fost de asemenea adusă în discuție, insistându-se pe construirea unei metode de învățământ bazate pe lucrul pe studii de caz și teme individuale, model preluat de la universitățile europene.

Un alt subiect abordat a fost acela al internetului din cămine, o problemă veșnică în rândul studenților ASE. Reclamanții susțin că, deși conducerea a fost anunțată în repetate rânduri, eforturile au fost în zadar. Răspunsul nu a întârziat să apară din partea directorului Direcției TIC, ce a adus la cunoștință faptul că rețelele au fost scoase din funcțiune chiar de studenți din cămine precum cel din Vitan, acest lucru fiind rezolvat în zilele precedente. A mai fost precizat și că neconectarea la internet reprezintă existența unor routere prost instalate în zona de rețea respectivă, această problemă putând fi rezolvată prin contactarea responsabililor de rețea din cămine. În cazul în care aceștia nu pot fi gasiți, este recomandat a se discuta direct cu șefii de cămine.

O propunere din sală a adus în discuție decontarea abonamentelor Metrorex, metodologia de finanțare urmând a fi discutată în data de 10 decembrie în cadrul unei sedințe.
O altă sugestie a adus la lumină posibilitatea unui parteneriat cu Microsoft în vederea apariției unui pachet Office gratuit pentru studenții Academiei.

Deși temele abordate în cadrul acestei ediții au fost unele de importanță vitală, rămân încă multe probleme nerezolvate. Pentru semnalarea acestora, vă rugăm să ne scrieți la adresa info@sisc.ro pentru ca și noi la rândul nostru să le putem semnala mai departe.

Ioana Constantinescu
Membru al departamentului Educațional

You may also like...